A German melody played often at Christmas

Hi everyone,

Merry Christmas and Happy Holidays to all! :evergreen_tree: :christmas_tree: :evergreen_tree: :candle:

Here is a link to a German melody (Maria durch ein’ Dornwald ging) that is frequently played at Christmas. I used a low F diatonic Richter harp.

Seasons Greetings
– Slim :sunglasses:

4 Likes

Beautifully played @Slim !

3 Likes

Hello @Slim, thank you for your nice game. You express the sadness of the beautiful Christmas carol and sorry, also my current mood. Best regards Astrid

2 Likes

Liebe Astrid @Astrid,

Vielen herzlichen Dank für die schöne Worte. Es tut mir sehr Leid, daß Deine jetzige Stimmung betrübt ist. Hoffentlich kommen besser Gedanken bald. :ribbon: :candle:

Mit freundlichen Grüssen
– Slim

1 Like

Ja, lieber @Slim, ihr helft mir dabei und bald werde ich wieder spielen. Irgendwann im nächsten Jahr. Alles braucht seine Zeit. Und dieses schöne Weihnachtslied wird auf meiner Liste stehen, dank dir.
Es ist eines der Weihnachtslieder, was für mich besonders ist, aber nur selten gespielt wird.
Das Lied stammt aus meiner Heimatregion, Thüringen, wo ich geboren wurde. Mein Geburtsort ist der gleiche wie der von Johann Sebastian Bach. :wink:

1 Like

BEAUTIFUL! I love it, @Slim! Thanks for sharing!

Aloha,
Luke

2 Likes